CÂND VOI FI MARE VOI FI... BOGAT
Există cel puțin două variante de a crește copii prosperi. Prima și cea mai ușoară este să ne transformam în sponsorii lor și să le asiguram tot ce isi doresc, fara ca ei să fie nevoiti să facă ceva. A doua varianta, mai dificilă, dar mai benefică, este să-i învățăm principiile de dobandire a prosperității și modul in care functioneaza economia si finantele.
Scopul principal al seriei de povesti de educatie financiara “Cand voi fi mare voi fi... BOGAT” este să construiască la copii comportamente financiare sănătoase care să-i ajute în viitor. Să-i învețe să economisească, să aiba spirit antreprenorial și să investească intelept si cu iscusință banii, fiind în același timp si generoși.
Ilustrațiile grafice pentru fiecare cadru și lectura caldă dau posibilitatea fiecarui copil să înțeleagă povestea indiferent de canalul de comunicare preferat de acesta, vizual sau auditiv.
In varianta “start” de utilizare a aplicatiei copilul poate derula inainte și inapoi paginile poveștii întocmai ca într-o carte tipărită.
Varianta „autoplay” de lectura a poveștilor oferă părinților posibilitatea să oprească derularea poveștii pentru a oferi explicații copiilor sau să răspundă intrebarilor adresate de copii.
Seria povestilor de educatie financiara contine 6 povesti:
-
Povestea 1- Recâștigarea bogăției
-
Povestea 2 – Mira, rabojul fermecat si regula celor 10 galbeni
-
Povestea 3 – Zidarul Petre si Banutul Fermecat
-
Povestea 4 – Invataturile zidarului Petre
-
Povestea 5 – Visul lui Ionica
-
Povestea 6 – Cand voi mare voi fi...BOGAT
Povestea 1- Recâștigarea bogăției
Toate resursele sunt la îndemana noastră, însă majoritatea oamenilor vad in jurul lor numai probleme și obstacole. Cum depășim situațiile de criză pentru a deveni mai puternici și mai înțelepți financiar aflăm de la eroii pricipali ai poveștii: Alexandru și prințesa Generozitate.
Aplicatia dezvolta spiritul de economisire si chibzuinta la copii cu varste intre 5 si12 ani. De asemenea antreneaza capacitatea de schimbare si adaptare la noi conditii. Scopul aplicatiei este sa orienteze copilul spre crearea de plus valoare in direcția dezvoltarii personale si adaptarii sociale.
Mesajul cheie pe care îl transmite povestea este că nu există resurse infinite și numai oamenii pot genera bunăstarea și prosperitatea personală.
Acest program îl va ajuta pe copilul tău să-și dezvolte spiritul antreprenorial.
Povestea 2 – Mira, rabojul fermecat si regula celor 10 galbeni
In timpuri de dezvoltare economica, in asa-numita “vara financiara”, majoritatea oamenilor castiga sume mari de bani. Cei mai multi dintre noi irosim adesea aceasta abundenta financiara iar la venirea iernii, suntem surprinsi cu visteria goala.
Mira preafrumoasa domnita din Regatul Transilvan primeste de la Printul Alexandru doua lucruri pentru a-si recladi bogatia. Un fus cu care sa munceasca si sa adune bani si un raboj fermecat pe care sa-si noteze banii castigati si cheltuiti.
Aplicatia dezvolta la copii spiritul antreprenorial, generator de plusvaloare si motorul unei economii sanatoase si sustenabile. Un alt comportament generat de aplicatie este cel legat de gestiunea scrisa a banilor castigati si cheltuiti.
Povestea 3 – Zidarul Petre si Banutul Fermecat
Majoritatea oamenilor muncesc mai mult de 50 ani. Spre finalul vietii constata ca au agonisit doar o casa si o masina si daca nu mai muncesc trebuie sa se multumeasca cu pensia de la stat.
Regula de baza in ce priveste generarea bogatiei este “Plateste-te pe tine mai intai” Asta inseamna ca din tot ceea ce castigi trebuie sa pui deoparte 10% pentru a-ti asigura un viitor prosper. Este vital pentru fiecare copil sa invete acest lucru de la o varsta cat mai mica.
Aplicatia va ajuta copii sa isi faca planuri financiare, sa inteleaga faptul ca bogatia si prosperitatea nu sunt o intamplare ci un rezultat al unui plan si a unor actiuni clare.
Povestea 4 – Invataturile zidarului Petre
Oamenii au gasit in timp mai multe metode de a castiga bani. De la munca fizica la negustorie sau de la cultivarea pamantului la cresterea animalelor toate pot genera venituri.
Un numitor comun au insa toate acestea atat in basme cat si in lumea reala - munca asidua si capacitatea de adaptare. Toate povestile de succes ale omenirii au la baza perseverenta.
Aplicatia dezvolta orientarea copiilor catre valori autentice. Atitudinea pozitiva, disciplina. optimismul si etica sunt valorile oricarei persoane care a atins prosperitatea si trebuiesc sadite de mici in copii nostri.
Povestea 5 – Visul lui Ionica
Oamenii viseaza de cand sunt mici copii, pana la moarte. Drumul de la vise la transpunerea lor in practica este insa lung si anevoios. De multe ori chiar cei mai apropiati din jurul nostru ne aduc cu picioarele pe pamant, omorandu-ne visele.
Cu toate piedicile ce apar in cale daca avem obiective clare si ne pastram focusul, fara sa tinem cont prea mult de parerile celor din jur, in cele din urma vom izbandi.
Povestea dezvolta capacitatea copiilor de a intelege obiectivele ce apar in viata noastra si nevoia unui plan de actiune. De asemenea le arata celor mici mijloacele de crestere a unei afaceri cu ajutorul oamenilor.
Povestea 6 – Cand voi mare voi fi...BOGAT
Oamenii in general si copiii in mod special isi doresc jucarii. Mai apoi, isi cauta explicatii sau scuze pentru ca nu le pot obtine. Altii mai indrazneti nu contenesc sa caute variante de a avea jucariile cu pricina.
Orice sursa de venit ar alege oamenii in viata capacitatea de a comunica eficient si de a influenta este cruciala in ce priveste venitul obtinut. Pe scurt daca vor sa fie prosperi oamenii trebuie sa stie sa vanda.
Aplicatia dezvolta abilitatea de a face calcule simple de natura comerciala si familiarizeaza copilul cu notiunile de cost si profit. O alta componenta educativa este legata de abilitatile de vanzare pe care fiecare adult ar trebui sa le aiba pentru a-si creste veniturile.
Trăsături: *****
Conţinut educaţional
Distractiv și educativ
Dezvoltatorul acestei aplicații este deja binecunoscut pentru software-ul educațional, interactiv ce se adresează copiilor care au vârsta cuprinsă între 3 și 11 ani, de asemenea și pentru alte aplicații pentru dipozitive mobile.
Pentru copii intre 6 si 10 ani.
Specificații tehnice:
PC: Minim Procesor Intel / 1GHz sau similar, mouse, 1 GB RAM, Video 800x600 High Color, placă de sunet, Windows 7, 8, 10, 11